sobota 19. prosince 2009

Duch Vánoc

Ačkoliv jsem stále ještě nedopsal čtyřčlánek o našich předmětech, rád bych se dneska věnoval trošku jinému tématu.

Možná si někteří z Vás všimli, že se blíží Vánoce. V Praze to většinou znamená strom na Václaváku, strom na Staromáku, vánoční trhy, ale hlavně tisíce lidí tlačících se v obchodech, jako by měl být konec světa. A na pravý význam Vánoc si málokdo vzpomene.

Tady to vypadá úplně jinak. Určitě je to dáno i tím, že jsem v rodině, která věří v Boha, mám ale na mysli něco jiného. Všude to tu vypadá klidněji. Přípravy na Vánoce probíhají už skoro měsíc – v podstatě od Halloweenu. U domů se změnily dekorace, a místo hrobů a upírů jsou na zahradách ozdobené stromky, nejrůznější nafukovací světélkující blbosti, blikátka a světýlka. Ulice mimo centrum vypadají asi takto:

Vánoce v Kanadě Místní deník Times Colonist dokonce vydal mapu s trasou nejlépe ozdobených domů ve Victorii.

Nejsou to ale jenom rodinné domy, které jsou ozdobeny. Celý Downtown vypadá, jak můj táta vtipně poznamenal, jako Disneyland. Vládní budova, přístav, i hotely, všichni mají vánoční osvětlení.

Vánoční Victoria

Všechno dýchá vánoční atmosférou. Obchody ale, v porovnání s Prahou, ve švech zatím nepraskají. Dnes jsme byli nakupovat ve Wall-Martu a pražským okem bych to zhodnotil jako běžný víkendový den v supermarketu (Jeff to ale naopak zhodnotil jako neobvykle plný obchod).

Jsem vděčný za první předVánoce, které můžu prožít bez spěchu, shonu, ať už za nákupem dárků, nebo doděláváním restů do práce/školy…

Žádné komentáře:

Okomentovat