úterý 7. srpna 2012

Den plný náhod, Buddhy a překvapení

Již třetí den přebýváme ve skvělé Srí Lanské rodině, o které jsme se už zmiňovali.  Dnes jsme si naplánovali výlet do jeskynních chrámů Dambula, které jsme minuli při cestě z Kandy. Výlet nikterak dlouhý, mohli bychom ho stihnout za dopoledne.

Vyjeli jsme tedy časně ráno (8:00),v 9:00 jsme už stáli před 30m sochou Buddhy vyvedenou ve slušivě zářivé zlaté barvě. Sedli jsme si do stínu a něco si o tomto skvostu z roku 2000 přečetli.

Buddha

Poté jsme se vydali, po stovkách schodech k jeskynním chrámům,které byly také velice zajímavé. Využil jsem stativ a dlouhou závěrku, a pár maleb vyfotil bez blesku. Příjemné bylo, že zde nebylo moc lidí, takže jsme si všech pět jeskyní patřičně užili.

Dambula

Cestou zpátky jsme se stavili v bankomatu vyhrát nějaké ty rupie, a proto jsme nechali jeden autobus odjet. Ten následující byl velice starý, s řidičem, který musel pamatovat Buddhu ještě když byl malé dítě. Nicméně, jsme zde zvyklí na ledacos, takže jsme nastoupili a nechali se vézt. Kdesi v polích,asi 4 km od našeho cílového místa to najednou zapraskalo, a ze zadní části autobusu se ozvala rána a vyvalil prach. Řidič ihned zastavil a lidi rychle vyskákali ven. Pro starostlivější čtenáře našeho blogu – nejednalo se  o nic krizového, kombinace prasklé pneumatiky s nějakou hřídelí, nicméně, autobus to má (snad) spočtené. My jsme se vydali kupředu  pěšky – měli jsme pocit, že už to je kousek.

Kousek to nebyl, ale zanedlouho přijel náhradní autobus, který nás po cestě naložil. Takže aspoň máme zajímavou příhodu do deníčku…

Další zajímavá událost se stala u bazénu, kam jsme samozřejmě odpoledne vyrazili. Kde se vzal, tu se vzal, stál u mě klučina a ptal se mě česky, jestli jsem nestudoval FPH VŠE. Patřičně hrdý jsem to zapřel přiznal, a zjistili jsme, že jsme byli spolužáci, a že si mě pamatuje z přednášek (jsem byl asi moc aktivní). Šach-mat osudu ale nastal ve chvíli, kdy nám představil svoji přítelkyni, která byla shodou okolností naší (Maruščinou a mojí) společnou spolužačkou na základní škole, a původně také bydlela v Řepích. Inu, svět je malý a o náhody v něm není nouze :).

Žádné komentáře:

Okomentovat