středa 14. října 2009

Canadian Rockies II – Zima jako v Kanadě

V Kanadě je zima. Jenže Kanaďanům to nevadí, a tak si v klidu pijí ice tea s kostkami ledu, nebo vychlazené pivo. Doma skoro netopí, a i v době kdy bych si já vzal zimní bundu nosí žabky.

Takže nás vlastně ani nepřekvapilo, že pokoj v prvním hotelu nebyl vytopený. Naštěstí měl radiátor i větrák, a tak jsme si brzo zatopili. A usnuli.

Druhý den ráno jsme vyrazili vstříc dobrodružství. Hned jak jsem vyšel z hotelu směrem k autobusu, něco mě praštilo. Zima. A to jsem ještě nevěděl, že to bylo nejteplejší ráno.

První dominantou Rockies pro nás byla hora Mount Robson. Dle průvodce jsme měli docela štěstí – hora je obvykle zahalená v mracích – tentokrát však byla krásně viditelná. Protože nás ale čekal dlouhý den, vydali jsme se dál.Mount Robson

Dalším cílem bylo malé horské městečko Jasper. To už jsme si ale museli změnit hodinky o hodinu napřed – překročili jsme hranici časového pásma. Zajímalo by mě, jestli jsem mohl cítit jet lag i z hodinového posunu :). V Jasperu žije asi 5 000 obyvatel, a kromě obchodu s nejlepším sandwichem, krásném výhledu na hory a nádraží zde nic moc není. Mimochodem, kanadská železnice je opravdu vtipná. Za lístek po Rocky mountains by ctihodný cestovatel zaplatil 2000CAD. A to se vyplatí.železnice

Postupně, jak jsme stoupali výš a výš, přituhovalo. Řeky už nebyly tekucí, ale spíš zamrzlé, nebo v nich aspoň plavaly kry, hory už nebyly lehce zasněžené, ale hodně zasněžené. Jediné, co bylo čisté, byly silnice. Udělali jsme si hodinovou zastávku u Athabasca Falls. Vydal jsem se přes most na druhou stranu,a  spatřil ledové království. Ačkoliv to byly docela malé Vodopády, musím uznat, že stály za to. Jaké asi musí být Niagarské?Ledové království

Trošku nás tlačil čas, ve 14:00 jsme měli být u stanoviště sněžného busu jedoucího na ledovec. Nakonec jsme to krásně stihli, a nemuseli jsme jet ani nijak rychle.

Athabasca glacier je malá část velkého ledovce Columbia icefield, který má přes 325km2 a je vysoký od 100 do 365m. Je dokonce vidět z vesmíru, tak ať mi Radka neříká, že mě neviděla z letadla! Na část ledovce se dá jet speciálním sněžným autobusem známým pod jménem Ice explorer. tankodrom Jedná se o bus na obřích pneumatikách, z nichž každá stojí přes 5000CAD :). Tímto křížencem tanku, autobusu a ledoborce jsme dojeli na malou část ledovce, která je specielně upravená pro to, aby se tam turisté mohli projít a nezapadli 2 metry pod zem.tank Sníh jsem už párkrát viděl, a tak jsem se neúčastnil hromadných orgií typu – jupí sníh :), ale vydal se fotit okolí. Z ledovce byl nádherný výhled, a tak se snad aspoň pár fotek vydařilo.  Rocky mountains - Columbia icefield

Po mrazivé vyjížďce nás čekalo ještě asi 200km do města Banff. Cestou jsme se zastavili u Bow lake, nádherného jezera se zeleně zbarvenou vodou. Bow lake Poblíž jezera se nacházel nádherný dům, a celé to působilo krásně Kanadsky, ve spojení se zasněženými vrcholky hor…

 toto je Kanada

A to je pro dnešek vše :).

Související:

3 komentáře:

  1. Tank chci domů, na cesty do školy:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tyjo, už si nepamatuju cenu, ale vím jistě, že stojí víc než tvůj favouš. (a do gařáží by ses s tím nevešel) :D

    OdpovědětVymazat