čtvrtek 15. října 2009

Canadian Rockies III – Ještě větší zima jako v Kanadě

Procházkou u Bow lake náš den samozřejmě neskončil. Řidič Fred nás zavezl do městečka Banff, kde jsme se ubytovali v celku luxusním hotelu.  I náš průvodce Clyde se divil – nejen tomu, že jsme u tohoto “on budget” výletu dostali tak luxusní hotel, ale i proto, že on a ostatní průvodci museli bydlet naproti v levnějším hotelu :).

Večeře probíhala v nedaleké restauraci, a docela mi chutnala, nicméně, jak jsem se dozvěděl později, ostatním asiatům tak moc ne :). Následovala návštěva místního clubu, kde jsem ochutnal místní pivo, a pak jen krátký spánek.Lake Minnewanka ráno

Ráno jsme v –20ti stupňovém mrazu naskákali do autobusu, nasnídali se, a vyjeli k jezeru Minnewanka. Projížďka na lodi má své kouzlo, ale nebyl jsem si úplně jistý, jestli i v –20ti. Když ale začalo vycházet slunce a vrhalo stíny na okolní hory, zahřál mě pocit krásných výhledů natolik, že jsem vylezl ven z loďky a fotil o-sto-šest.  Málem jsem sice umrzl, ale výsledek snad stojí za to.

hora Po nádherné, ale mrazivé projížďce jsme zamířili zpět do Banff. Aby krásných pohledů nebylo dost, nechali jsme se vyvézt lanovkou na Sulphur mountain, a v menší vánici došli na pozorovatelnu. Lanovka na Sulphur mountain Pohledy byly opět úchvatné, ale musím přiznat, že jsem byl rád, když jsem seděl v lanovce dolů. Kabinu jsem sdílel se Saudským Arabem Hassanem, který je strašně ochotný a milý. Vyprávěl, že když přiletěl do Kanady, byl asi 3 hodiny vyslýchán na imigračním. Také jsem se dozvěděl, že u něj doma stojí benzín 50 centů.Pohled ze Sulphur mountain

V Banff jsem se oddělil od skupinky a prošel si malé městečko křížem krážem. Oběd proběhl v McDonaldu, a jak napíšu dál, nebyl to poslední hamburger v onen den.

Odpoledne jsme vyrazili na jednu z největších atrakcí Rockies – Lake Louise. Jezero se jmenuje po princezně Louise Caroline  Albertě, dceři královny Victorie.  U jezera se nachází hotel, který vypadá asi jako kombinace Labské boudy, Interkontinentalu a Grandhotelu Pupp. Voda má asi 5 stupňů a brzo zamrzne. Průvodcovu radu – nekoupejte se jsem vzal docela vážně, což se ovšem nedá říci o Mexikánovi Josém, který tam zahučel až po pás.Lake Louise

Nicméně – i krásně tyrkysově zbarvená voda a ohromující vrcholky hor se časem okoukají, a tak jsme se vydali na cestu do městečka Golden, kde jsme měli strávit poslední noc. Čekalo tam na nás barbeque,a  vzhledem k tomu, že to bylo o poznání níže než zbytek Rockies, i mírné klima, které zaručovalo 0°C. Závěr patří soutěžní otázce, kolik jsem snědl za tento den hamburgerů. První správná odpověď bude odměněna fotografií s podpisem.


Zobrazit místo Rocky mountains na větší mapě

Související:

8 komentářů: