pátek 30. října 2009

Hoří!

… a tím nemyslím tu epizodu, kdy v noci 10 vteřin houkal plnou hlasitostí fire alarm, a ani Vojta, ani já jsme se neprobudili :).

Hoří Heršpická hospoda Olympijský oheň. Tedy on hořel už nějakou dobu, ale dnes hořel jen pro nás. vancouver_logo

Začalo to 22. října, pochopitelně v Olympii, v Řecku. Odtud putoval do Athén, kde jej převzali zástupci z Kanady, a letadlem převezli do Vancouveru. Odtamtud byla pochodeň převezena trajektem na náš ostrov – Vancouver island, kde bude následující dva dny. A právě ve Victorii se konal první den oslav.

Už od začátku týdne bylo vidět na sloupech, vedoucích po trase ohně, oranžové značky s číslem. Docela by mě zajímalo, jak dlouho tam zůstanou.Cesta ohně

Cesta světla ohně

Na místo jsem přišel velmi brzo – šel jsem si koupit plzeňské pivo do liquor store, a chytil jsem dřívější autobus. Na místě postávali asi tři lidé a cca 4 policejní vozy. Tedy na místě – jedná se o dlouhou ulici McKenzie avenue, po které jezdíme takřka denně do školy. Prošel jsem se okolo a udělal pár fotek “před obřadem”, potkal několik policistů a na otázku na co čekám, odpověděl – na oheň. Kupodivu mě neodvedli v želízkách, ale řekli mi, kde oheň zrovna je, a kde zhruba bude probíhat start ceremonie.

policisté

Policisté

Spolu s postarší místní babičkou jsem se přesunul na ono místo, abychom následující půl hodinu vyčkali na 10 vteřin ohnivé slávy. Paní babička vyprávěla, že v průvodu poběží její známá, vysloužilá sportovkyně, takže ji musí vyfotit. Dozvěděl jsem se taky, že jednou z běžců bude i postižená slečna, které již nezbývá mnoho let života, ale běh s pochodní si nenechá ujít.

divačky

Divačky

Na místo se pomalu scházely davy lidí, s nimi i Vojta, Robyn, pes Gimli a Chris a Denis (děti). Zaujal jsem bojovou pozici, díky které jsem měl dostatečný prostor vidět jak roztleskávačky (ano, i olympijská pochodeň má své roztleskávačky, a ano, pěkné), tak i běžce s ohněm. běžec s ohněm, McKenzie ave, Victoria, Kanada

Běžec s ohněm, McKenzie ave, Victoria, Kanada

Co říci závěrem? Pohled to byl, musím říci, zajímavý, intenzivní, a krátký. Trval cca 10 vteřin, za které se mi podařilo udělat několik desítek fotek, některé nejsou ani tak nepovedené. Najdete je dole v galerii.

Mimochodem jedna z fotek dodávky s hosteskami byla moje desetitisícá fotka s tímto foťákem. Gratulujeme.

A úplným závěrem zmíním, že to byli Češi, kterým se poprvé podařilo oheň uhasit. Bylo to ale v roce 1936, jako protest proti Německu, takže se to asi nepočítá :).

Více:

Žádné komentáře:

Okomentovat