středa 4. listopadu 2009

Učím se a baví mě to?

Semestr se pomalu přehoupnul do své poslední části – zbývají nám 3 týdny školy, týden reading break a cca 17 dní zkouškového. A mě to připomnělo, že bych se na blogu mohl věnovat tomu, proč jsem sem vlastně (primárně) jel.

Disclaimer: Zase nechci, aby to vypadalo, že na UVIC je vše super a na VŠE je vše špatně. Do Prahy se například těším do Italské menzy, tady ty hamburgery se nedají furt jíst :).

Škola

Škola je tu jiná. Hodně jsem toho popsal tady, tady a vlastně nejvíc tady. Hlavní změna, ze které jsem byl překvapen, byla, že se tu mluví a učí v angličtině. To u nás na VŠE až tolik nemáme.

Nakonec to dopadlo tak, že máme s Vojtou 4 předměty. Základy marketingu, Marketingové komunikace, Obchodní angličtinu a Business a internet. Více se o nich rozepíšu na jejich konci, teď můžu říci jediné, a to že čtyři předměty stačí.

Stejně jako na VŠE se zde dělají případové studie a semestrální práce, na rozdíl od VŠE je ale opravdu někdo čte, a tak se většinou stane, že se vám po týdnu (!!! – vykřičníky jsou zde jako zdůraznění velmi krátkého období – pozn. studenta VŠE) vrátí práce plná barevných komentářů a oprav.

Práce jsou koncipované pro team až 5-ti lidí. Narozdíl od VŠE však UVIC počítá s tím, že se studenti budou chtít sejít ve škole, a tak je zde mnoho malých místností určených pro skupinové učení, nebo meetingy. Užitečné!

Hodnocení prací je také zajímavé. Byl jsem často zvyklý, že včasně odevzdaná práce = 95-100% hodnocení. Tady to tak úplně není. Na můj nejoblíbenější předmět Business a internet jsme s Vojtou připravovali kampaň neziskové organizace pro sociální sítě (Facebook, Twitter…). Mým znaleckým okem, vycvičeným dlouholetou praxí, zkušenostmi, a přehledem, jsem naši práci ohodnotil jako zdařilou. Naše vyučující, která má obdivuhodné znalosti a přehled v oblasti internetu a IT vůbec, si to také myslela. Nicméně, dostali jsme, 83 bodů ze 100. Když jsme se pak ptali kolegů, říkali nám, že to je opravdu vynikající hodnocení…

Testy

A testy. Testy píšeme jen z Fundamentals of Marketing (Základy marketingu) a dnes jsme psali z Marketing Communications (Makretingové komunikace). U základů marketingu se jedná o přepadové testy, některé byly z části multiple choice, z části rozepisovací. Jako Asistenta pro informatizaci v exilu mě potěšilo, že ke zpracování používají také skener, a také bublinové archy, nicméně ty jejich vypadají tisíckrát propracovanější.

Odpovědní list na UVIC

Multiple choice mi dávají hodně zabrat, protože jde o rychlé pochopení textu, což je občas problém. Ale stále se držím na dobré bodové hranici…

No a z Marketing communications byl test formou eseje a případové studie, a i když ještě nevím výsledek, není nic, co bych mu mohl vytknout. Popsal jsem víc jak 7 stránek. Test propojoval velmi pěkně teorii (z přednášek i knihy) s praxí (uveďte příklady…). Případová studie pak ukázala, co jsme se v kurzu opravdu naučili. Měli jsme uvést na trh nový druh žabek, bez řemínku. Připravit 2 skupiny na které budeme cílit, napsat klíčové zprávy, a další.

Ačkoliv výsledek ještě nevím, a nebudu vědět do 14ti dnů (mezitím je týden Reading break), test se mi docela líbil, a bylo by docela pěkné, kdyby takových testů bylo v mém životě více. Určitě jsou přínosnější než bazírování na teorii, kterou člověk bez vazby na praxi asi nevyužije.

Žádné komentáře:

Okomentovat