středa 11. listopadu 2009

Seattle II.

V Seattlu docela často prší. A fouká vítr a často se mění počasí. Deštník je samozřejmostí, ale vzhledem k větru zas až tak nefunguje. Někdy je prostě lepší bunda a nepromokavé boty. Jinak je ale město na déšť připraveno a tak je na cca 80% chodníku stříška.prší

Ráno jsme celí natěšení vyrazili na průzkum města, ale co jsme nepotkali – déšť. Naštěstí naše první zastávka byla na Pike Market, známém (nejen) rybím tržišti. Prodej ryb je zde velké divadlo. Rybu si na jednom místě  objednáte, prodavač jí hodí přes půlku sálu kolegovi, ten chytí, připraví, dá do sáčku, hodí zpět kolegovi, vy zaplatíte, a kromě ryby máte podívanou na 10 minut :).

Další zastávka byla unikátní – navštívili jsme první kavárnu Starbucks na světě. Podle Wikipedie byla tato prodejna otevřena v roce 1971, a není úplně první, nicméně se tak tváří. My z Evropy jsme zvyklí na trošku starší pamětihodnosti, ale což :).1st Starbucks

Vzhledem k větru, který neustále zesiloval, jsme po chvíli procházky zašli do obchodu s oblečením, kde jsme kvůli ženské části výpravy strávili zhruba hodinu. Když jsme opět vyšli ven, byli jsme mile překvapeni – přestalo pršet. Navštívili jsme architektonicky velmi zajímavou stavbu místní knihovny, dokončili  prohlídku okolí, a vydali se autobusem do opačné části města, kde je rozhledna “Space needle”.

Autobusy jsou v Seattlu ještě zvláštnější, než kdekoli jinde. Největší zajímavostí je to, že se platí až při výstupu. Část trasy je navíc zdarma, takže to turistovi vnese do cestování více zmatku, než užitku. Takže jsme nakonec ne(za)platili, no.Space needle

Park okolo Space needle bych přirovnal k našemu parku Juldy Fuldy. Chyběla by tam stále ještě věž, to by se ale dalo vyřešit přenesením žižkovského vysílače a létajícího talíře.  Přidejte kočkolotoče, divadlo, a jsme doma. My měli neuvěřitelné štěstí, že se obloha roztáhla a na obloze myly jen drobné mráčky. Viditelnost byla úžasná, a tak jsme nahoře strávili přes 30 minut. Pohledy na mrakodrapy byly vážně úchvatné!výhled

Den se pomalu chýlil ke konci – přeci jenom je listopad a stmívá se ve 4, a tak jsme se pěšky vydali směrem nazpět. Diváci The Big Bang Theory jistě vědí, že Penny pracuje v restauraci jménem Cheesecake factory. A právě do takovéto restaurace jsme se vydali. Zážitek to byl opět velkolepý – dort byl strašně dobrý, až jsem se (!!) přejedl.Cheesecake factory

Večer následovala večeře v restauraci, a my se těšili na další den – prohlídku továrny Boeingu.