středa 2. září 2015

Hong Kong: den druhý

Jet lag se projevil v plné polní, a kdo ještě včera říkal, že to na něj nepůsobí (viď Klárko Winking smile ), už dnes ví, zač je toho loket. Noc jsme skoro probděli, a volné chvíle jsme vyplnili  zapínáním a vypínáním klimatizace, popřípadě počítáním, kolikrát za hodinu pojede výtah nahoru a dolů.

V noci začalo pršet, a tak jsme se ráno museli vyzbrojit deštníky. Snídani jsme dali v McDonnald’s a začali plánovat denní program. Metrem (bez řidiče) jsme se přiblížili do přístavu, odkud nám jel trajekt na Hong Kong island. Hong Kong se totiž nachází jak na Kowloonském poloostrově (tam jsme bydleli), tak i na samostatném ostrově. Na trajektu je super, že lístek stojí asi 10 Kč. Jízda trvá pár minut, ale užijete si u ní krásné panorama ostrovních mrakodrapů. Doporučuje se vybrat si upper-deck (horní palubu); my ale vyzkoušeli obojí, a je to nastejno…

Ranní pohled na Hong Kong Island

Ostrovní část Hong Kongu je moderní, oproti té poloostrovní, která má i spoustu starší zástavby. Nachází se zde centra všech možných společností, velké ruské obří kolo, dvoupatrová tramvaj DingDing, a spousta dalšího. My jsme si této části užívali skoro celý den. Mimo jiné jsme: našli budhistický chrám XY, jeli tramvají DingDing, svezli se na nejdelším eskalátorovém schodišti na světě, a navštívili superdesignový obchodní dům.

K večeru jsme se vrátili trajektem na Kowloonský poloostrov, kde jsme strávili asi hodinu nákupy, a potom se vdali opět do přístavu na světelnou show mrakodrapů. Zabral jsem si slušné místo, kde jsem mohl postavit ministativ, a tak jsem mohl něco vyfotit. Upřímně řečeno, od show jsem čekal trochu víc, ale na fotkách bude, myslím, vypadat dobře…

Večerní pohled na Hong Kong Island

Poslední naší zastávkou byla zastávka autobusová, kde jsme si ověřili, že odtamtud jede náš spoj na lětiště, a poté jsme šli opět bdít do naší komůrky…

Pár zajímavostí (nejen) o Hong Kongu:

• jelikož je všude málo místa, scházejí se rodiny a známí na ulici. My jsme měli možnost vidět setkání v neděli a v dešti, což znamenalo, že si každý přinesl vlastní papundeklovou krabici, a usadil se pod stříškou, nebo pod mostem. Všimli jsme si také, že se takto scházejí jen ženy – muže jsme tam vůbec neviděli. Po celé odpoledne si takto povídají, nacvičují nějaké tance, dělají manikúru, pedikúru, nebo poslouchají písničky. Nejedná se o ojedinělé případy, viděli jsme takto celá procesí… (více o tomto fenoménu např. na Quoře)

Babský kroužek u administrativní budovy

• Protože v Hong Kongu asi často prší, je většina chodníků u budov zastřešených. Případný déšť zas tolik nevadí. Na děštníky mají v obchodních centrech speciální automaty, kam se vloží deštník, a ono ho to obalí igelitem, aby nekapal…
  • Stavebním materiálem pro lešení je nejen v Hong Kongu bambus. Měl jsem k takovýmto lešením nedůvěru a radši jsem vždycky rychle prošel, ale nejspíš to funguje dobře…

Asijské lešení (foceno už na Bali)