neděle 6. září 2015

Pod vodou

Padangbai, naše současné stanoviště, je zvláštní místo. Jedná se o přístavní město, odkud jezdí lodě na ostrovy “Gili”, případně na Lombok. Celý den je tu slyšet přístavní rozhlas, který oznamuje odjezd trajektu. A když zrovna nemluví rozhlas, je zde slyšet hlas muezína zvoucího k modlitbě v mešitě. Je to vlastně první místo na Bali, kde jsme slyšeli mešitu.

Zároveň se jedná o místo typicky asijské – spousta odpadků na ulicích, všude zvířata, malé ulice, ruch. Nijak zvlášť nám to nevadí – jsme rádi za změnu. Navíc – penzion, ve kterém jsme je pěkný, s vlastním chrámem (jak pravidelní čtenáři blogu vědí, skoro každý balijský dům má vlastní chrám). A my se můžeme vydávat objevovat kouzla tohoto města.

WP_20150906_018

Padangbai

Našli jsme super pláž. Je jak vystřižená z letáků luxusních cestovek, nebo hotelů. Navíc na ní skoro nikdy nikdo není (maximum lidí, které jsme tam potkali, bylo 5, a z toho 3 byli balijští prodavači). K pláži se ale musí dobrodružně přes kopec, zvláštní cestou, u které, kdyby nebyla cedule oznamující, že se jedná o cestu k nádherné bílé pláži, bychom vážili, jestli na ni vstoupit. Odměnou za “strastiplnou” cestu je však snad nejkrásnější pláž, na které jsme kdy byli.

WP_20150906_004

Pohled na nejkrásnější pláž na světě

Dneska jsme tam přišli hned ráno, dali si “fresh coconut” a užívali si krás tropického ráje. Na kokosovém ořechu je super, že si ho užijete dvakrát – jednou jako super šťávu, a pak ještě jako kokos (nemluvě o jedincích se zažívacími potížemi).

Poté jsme se vydali na cestu ještě zajímavější – vydali jsme se 10m pod hladinu moře. Ne jen tak, ale s potápěčským vybavením. Ne sami, ale s instruktorem, lodí. Já jsem se už kdysi takto jednou potápěl na Korsice, nicméně za ty 4 roky jsem skoro všechno zapomněl. Instruktor se jmenoval Wayan, a pravidelným čtenářům bez výpadků paměti je tedy jasné, že se jedná o prvorozeného syna. Na nás byl trpělivý, vše nám vysvětlil a ukázal na souši. Vměstnat se do neoprénu byl pro mě trošku problém, asi jsem trošku přibral… Loď vypadala bytelně, ale když jsme vypluli na širé moře, stejně nám bylo oběma s Klárou trochu šoufl. První ponor v Modré laguně, a hned jsme viděli nádhernou želvu, a spoustu ryb vypadajících jako Nemo. Klárku velká želva rozesmála, což znamenalo, že zapomněla vydechovat, a vyplula skoro nahoru. Klára, ne ta želva.

IMG_0374

Želva, co jsme potkali. Mává nám i čtenářům blogu

Druhý ponor byl také zajímavý – viděli jsme korálový útes a pluli podél něj. Vlevo pod námi byla snad 30m hloubka, až jsem začal přemýšlet, jestli je možné mít ve vodě strach z hloubky stejně jako z výšky. Pak jsem se ale rozhodl, že nebudu přemýšlet, protože myšlení spotřebovává kyslík, a já jsem ho měl v bombě omezené množsví, a pluli jsme dál. Celkově to byl super zážitek a jsem rád, že jsme tady měli tu možnost…

IMG_0379

My dva pod vodou

Žádné komentáře:

Okomentovat