úterý 8. září 2009

Fishing

Jednou z významných předností a pokroků zdejšího již desetidenního pobytu je fakt, že jsem se naučil jíst ryby. Tedy ne, že bych to předtím neuměl, spíše jsem nechtěl. Nebo jsem nejedl ty správné ryby připravené od těch správných lidí.

the world REALLY looks different from here...

Svět odsud OPRAVDU vypadá jinak…

Jak jsem již zmínil, otec rodiny, kde s Vojtou bydlíme, je vášnivý rybář. Několikrát týdně jezdí na moře se svým vlastním člunem, a skoro vždy se vrací s bohatým úlovkem. Je to velmi zajímavá činnost, takže nikdy nejezdí sám. Pokud s ním nejede některé z jeho dětí, vezme Jeff některého ze známých, nebo z kamarádů. Tentokrát vyšla řada na Vojtu a mě, a já jsem za to moc rád.

Pobývám na ostrově (pro ty, kteří ještě neví – Vancouver island) už desátým dnem, a nějak mi stále to nedochází. Když jsem na ostrově, okolo by měla být voda. Moře. Mimochodem, když jsme tenhle víkend jeli na Adventure tour, tak jsme viděli několik jezer s menšími ostrůvky. Jaké by to asi bylo bydlet na ostrově na ostrově? ;) Všude okolo nás v radiusu cca 10km je moře. Tento fakt jsem si uvědomil až dnes, když jsme s Jeffem dojeli do přístavu.

Vojta a jeho loďka na vodítku

Vojta a jeho loďka na vodítku.

Vojta už jednu cestu na ryby s Jeffem absolvoval, takže věděl co a jak, ale tenkrát byly obří vlny a museli se rychle vrátit. Dneska bylo moře poklidné, a tak se Vojta a Jeff pustili do spouštění lodi. Já mohl fotografovat, za což Vojtovi moc děkuju! Na snímači od fotoaparátu mám čím dál tím víc nečistot, takže retušování zabírá více času než obvykle, ale nevadí.

Po vyplutí na otevřené moře se nám zjevila pro mě zcela nová scenérie hor ve Spojených státech. Moře, vzduch i vzdálené hory, pokryté na vršku troškou sněhu, vše v nádherném šedomodrém oparu, který mi snad nikdo z fotek ani věřit nebude. Samozřejmě, jak jsme na loďce seděli, tak nám byla čím dál tím větší zima, ale myslím, že to za to stálo. Kromě Vojty a Jeffa s námi ještě jel pejsek Gimli, který byl také na rybách poprvé.

Žralok zvaný Dogfish

Za 2 hodiny strávené na moři se nám podařilo na jeden prut chytit žraloka, takového menšího, ale docela sebou mlátil a měl jsem z něj docela respekt, když ne strach. Jeff ho kleštěmi sundal, a hodili jsme ho zpátky do vody. Na druhý prut jsme chytili nějakou podivnou rybu, kterou ani neumím identifikovat. Protože jsme chtěli chytit lososy, nebo jiné ryby – jméno doplním, i tuto podivnost jsme pustili. Vůni ryb ale ucítil Tuleň, který k nám přišel na návštěvu. V dálce jsme viděli ryby s velkými ploutvemi, podle Jeffa snad nějaké druhy velryb.

Tuleň z Kanady

Tuleň z Kanady

Den by zde mohl klidně skončit, ale neskončil. Jeff mě nechal řídit loď cestou zpět do přístavu, což byl velký zážitek nejen pro mě, ale i pro Vojtu, který si raději nasadil záchranou vestu. Je pravda, že kdybych měl brýle, mohli jsme se všichni cítit bezpečněji, ale i tak cesta do přístavu proběhla bez problémů.

Související:

Žádné komentáře:

Okomentovat