pátek 18. září 2009

Whale watching

Dlouho jsem přemýšlel, jestli se chci zúčastnit této turistické atrakce, a jestli za ní chci zaplatit 80CAD, nakonec ale touha po vidění něčeho neobvyklého, a hlavně asi touha po fotografiích převážila. A rozhodně to stálo za to!

Whale watching Skupinu, se kterou jsme velryby pozorovali, jsme sestavili ještě na Adventure tour, když jsem u stolu plného asijských přátel prohodil, že by to mohlo být zajímavé. Nakonec se iniciativy chopil Singapuřan Abel, a musím říct, že to bylo dobře – whalewatchingová společnost mu zablokovala 1000CAD jako zálohu, kdybychom nepřišli. Naštěstí jsme ale přišli všichni (18 lidí), a obsadili jsme tak dva čluny zvané Zodiac. Protože na moři docela fouká, dostali jsme slušivé skafandry a rukavice.Slušivé kostýmky

Náš člun řídil Scott. Jeho jediné pravidlo na lodi bylo “nepadejte přes palubu”. Na mojí otázku, kolik lidí se už utopilo na jeho lodi, odpověděl, že má stále nulu. Popřál jsem mu tedy, abychom mu toto hezké skóre nezkazili. A nezkazili :). Chvilku po vyplutí z přístavu jsme viděli nějakého delfína, ale kvůli tomu jsme tam nebyli, a tak jsme jeli dál.

Cestou jsem si přeříkával mojí sérii neúspěchů s podtitulem “Naše slavné prohry” a říkal jsem si, jestli tohle bude první whalewatching, kde se nezjeví ani rybička, ale nakonec tomu bylo úplně jinak :). Jednotlivé lodě se spolu domlouvají vysílačkami – informují se, kde velryby zrovna jsou. A tak jsme po chvilce instrukcí z vysílačky, a vcelku rychlé jízdě spatřili první velryby.veRLyba :)

Jenomže velryba není šnek, a pohybuje se docela rychle, řekl bych, že rychleji, než naše Zodiaky, a tak nám po chvilce zmizely. Přesunuli jsme se na jiné místo, které mělo jedinou chybu, že focení bylo proti slunci, a tak je pár fotek trošku blýskavých.

Překvapením pro mě bylo, že to nebyl jen výlet za velrybami, ale za dalšími obyvateli oceánu – navštívili jsme ostrov pokladů lachtanů. Nutno uznat, že v ZOO to jsou docela zajímavá zvířata, tady akorát řvali a smrděli :). Ostrov lachtanů

Cestou zpět nám Scott také ukázal mořské rostliny – řasy. To už mi trošku začala být zima, takže jsem se zachumlal do skafandru a těšil se na pevninu.

Zážitek to byl ovšem obrovský, nafotil jsem přes 400 fotek, které jsem posléze redukoval na 215, a na Flickr nahrál 85.  Krásy moře jsme viděli před týdnem s Jeffem, ale takhle daleko jsme ještě nebyli. Tož dobré to bylo!

Související:

1 komentář: